Een goede webhosting provider heeft een uitstekende klantenservice en een supportcentrum waar u kunt bellen om uw zorgen over uw site te bespreken. Zonder goede klantenservice kunt u problemen ruiken voor uzelf en uw bedrijf. U wilt uw bedrijf uiteindelijk niet belemmeren in zijn groei omdat u de klantenservice en technische ondersteuning van uw webhostingbedrijf over het hoofd ziet.

Webhosting vergelijken is tegenwoordig helemaal niet lastig meer

Een goede manier om webhosting diensten te testen, voordat u die splurge maakt, is om ze een test e-mail te sturen, en te zien hoe snel en professioneel ze reageren op uw e-mail. Zorg ervoor dat u in het weekend en ‘s avonds e-mails verstuurt om te zien of ze reageren op de vragen die buiten de piekuren worden gesteld.

  • Denk erover na, je gaat toch niet alleen problemen krijgen van maandag tot en met vrijdag, van 9 tot 5, toch? Kijk hoe toegankelijk ze zijn en hoe ze problemen aanpakken die zich tijdens de daluren kunnen voordoen, dat is een goede manier om te zien hoe serieus ze het met de klantenservice en -ondersteuning menen te doen.
  • Er moet een telefoonnummer voor technische ondersteuning op hun site staan, en sommige hostingbedrijven vermelden hun telefoonnummers niet… dus wie bel je als je site down is? Niet die! Ik denk dat je de kern van die ene krijgt. Bekijk hier eerst het lijstje van beste webhosting providers.

Verkeer en bestanden en webhosting

Verkeer (ook wel datatransfer of doorvoer genoemd) is de gecombineerde grootte van alle bestanden die van uw web-hosting computer naar de browsers van uw klant worden overgebracht. Afhankelijk van het verkeer dat naar uw site komt, en hoeveel detaillering er in uw html-pagina’s omgaat, bepaalt u hoeveel de kosten van de verkeerskosten die u verwacht worden te betalen. Bijvoorbeeld, volwassen sites meestal genereren veel verkeer, en vanwege dit, veel web site hosting bedrijven hebben speciale en opgeblazen prijs plannen voor deze sites om het aantal bezoekers raken op de sites te behandelen.

E-mailaccounts en Auto Responders

U moet weten hoeveel e-mailaccounts u kunt hebben op dezelfde domeinnaam, waar u één e-mailaccount zou hebben waarmee klanten of bezoekers u kunnen e-mailen, een andere e-mailaccount voor een andere afdeling zoals de facturering of boekhouding, één voor elk van het aantal medewerkers dat u bij de hand heeft. Zorg ervoor dat ze u genoeg accounts geven, en wat de extra kosten zijn om toe te voegen aan nieuwe accounts als u personeelsbasis groeit of als u uiteindelijk nieuwe afdelingen binnen uw bedrijf creëert.

Dit type e-mailadres zal uw bedrijf weerspiegelen, www.companyname.com. Het is belangrijk dat u uw eigen domeinnaam gebruikt voor al uw mail. Gebruik geen andere bron zoals hotmail.com of AOL.com voor uw zakelijke e-mails. (Het lijkt erop dat u een zeer onervaren eigenaar van een website bent, die dingen halfslachtig doet).

  • Excuseer mijn Frans. Auto responders zijn e-mails die automatisch worden teruggestuurd naar de gebruiker die een standaard antwoord heeft op iedereen die ze opvraagt. Het kan een eenvoudig bericht zijn zoals: “We hebben uw e-mail ontvangen en we onderzoeken momenteel uw verzoek. U wordt binnenkort op de hoogte gebracht met hulp.
  • Soms worden autoresponders gebruikt voor specifieke zaken, zoals als u een prijslijst, documentatie, productspecificaties en foto’s aanvraagt, u een apart e-mailaccount zou hebben voor elk onderwerp, en als een bezoeker navraag doet over een van deze categorieën, en de autoresponders zouden hen onmiddellijk een speculatiefiche sturen binnen 5 minuten of minder. De mogelijkheden zijn eindeloos met autoresponders, en het is een mooie snelle functie die direct voldoet aan de behoeften van de klant. Ontdek hoeveel autoresponders er in uw pakket zitten en wat de extra kosten zijn voor meer.